Forum Forum Międzyzdroje Strona Główna Forum Międzyzdroje
inna strona miasta...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 



Strona Głowna



Ostatnio na forum:



Rewolucja w opłatach za śmieci. Dosięgnie każdej rodziny
Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Międzyzdroje Strona Główna -> NASZE MIĘDZYZDROJE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arlek
Guru
Guru


Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 891
Skąd: m-je i okolice

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2012 12:18 am    Temat postu: Rewolucja w opłatach za śmieci. Dosięgnie każdej rodziny Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Zbliża się rewolucja w gospodarce odpadami. Jesienią radni Szczecina zdecydują, na jakich zasadach będziemy płacić za śmieci. Niestety, wciąż jest więcej pytań niż odpowiedzi. Sprawa dotknie każdą rodzinę.

Na początek kilka słów wyjaśnienia. W lipcu przyszłego roku zmienią się zasady gospodarowania śmieciami. Ich właścicielem stają się gminy. I to one ustalać będą m.in., ile mamy płacić za odpady. Problem reguluje nowa ustawa, ale jest tak napisana, że zamiast pomagać rozwiązywać problemy, tylko je tworzy.

– Faktycznie jest problem, bo ustawa wielu rzeczy nie wyjaśnia, a tam gdzie powinna być elastyczna, wprowadza zasady, które przysparzają problemów wszystkim – mówi Andrzej Grabiec, dyrektor wydziału ochrony środowiska i gospodarki komunalnej szczecińskiego magistratu.

Oto najpoważniejsze problemy.

Jak kasować za śmieci


Ustawa wprowadza cztery zasady, według których miasto będzie naliczać nam opłaty za śmieci. Co ważne, każda gmina może wybrać tylko jedną zasadę i nie ma od niej odstępstwa. Opłata w zależności...

1. od osoby, czyli od liczby mieszkańców w danym gospodarstwie domowym,

2. od zużytej wody w rodzinie,

3. od powierzchni lokalu mieszkalnego,

4. od gospodarstwa domowego, czyli jedna stawka dla wszystkich.

– Każda z tych metod ma swoje plusy i minusy. Chyba najbardziej niesprawiedliwa jest zasada, że wszyscy płacą tak samo (nr 4). To niesprawiedliwe dla tych, którzy tworzą mniej odpadów – mówi Dorota Brzozowska, dyr. wydziału podatków i opłat lokalnych w magistracie. W najbliższych tygodniach władze miasta muszą przedstawić radnym projekt uchwały z wybranym wariantem.

Prawdopodobnie stanie się tak, że radni będą debatować nad zasadami z punktów 1, 2 i 3. Dyskusja już się zaczęła. Włączyli się w nią m.in. przedstawiciele wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych. Prezesi spółdzielni zwracają uwagę, że wybór wariantu nr 1 (opłata uzależniona od liczby mieszkańców) będzie fikcją, bo w wielu mieszkaniach liczba osób jest inna niż deklarowana.

– Szacujemy, że w zasobach spółdzielni mieszka o trzydzieści procent więcej osób niż nam zadeklarowano – mówi jeden z prezesów spółdzielni mieszkaniowej.

4 warianty czyli za i przeciw:

WARIANT 1


PLUSY:

– zgodność z zasadą "zanieczyszczający płaci”
– metoda zrozumiała dla mieszkańców

MINUSY:
– zniesienie obowiązku meldunkowego od 2014 roku, czyli nikt już się nie połapie ile osób naprawdę mieszka w danym lokalu;
– trudności w zweryfikowaniu prawdziwości deklaracji o liczbie mieszkańców, która w przyszłym roku trzeba będzie składać; – ryzyko zaniżania w składanych deklaracjach liczby osób zamieszkujących nieruchomość.

KOMENTARZ
– Konsekwencją zaniżania liczby osób zamieszkujących w nieruchomości będzie wzrost stawki za odpady za kolejne lata – mówi dyr. Grabiec.

WARIANT 2


PLUSY:
– ilość zużytej wody daje pośrednio informację o ilości osób zamieszkujących nieruchomość;
– łatwe ustalenie zużycia wody na tych nieruchomościach, które mają liczniki;
– prosta kontrola;
– mieszkańcy zaczną oszczędzać: im mniejsze zużycie wody, tym mniejszy rachunek za śmieci.
MINUSY:
– konieczność ciągłego składania korekt deklaracji, wszyscy co najmniej raz do roku;
– jak obliczyć stawkę u osób, które mają studnie lub nie mają liczników na wodę;
– czy w obliczaniach brać pod uwagę wodę zużywaną w domu, czy też np. na ogrodzie (ustawa tego nie rozstrzyga).
KOMENTARZ
– Ja skłaniam się ku temu wariantowi, ale dyskusja wciąż trwa. To naprawdę poważny problem – mówi Piotr Kęsik, radny SLD

WARIANT 3


PLUSY:
– powierzchnia lokalu mieszkalnego jest raczej niezmienna, więc łatwo wyliczyć stawkę;
– prosta kontrola właścicieli;
– mniej wydatków na administrację niezbędną do obsługi nowego systemu opłat za odpady;
MINUSY:
– ten wariant obciąża wszystkich równo i jest sprzeczny z zasadą "zanieczyszczający płaci”;
– wariant niesprawiedliwy dla osób samotnych, które produkują mniejszą ilość odpadów. Stąd ryzyko, że to sprzeczne z konstytucją.
KOMENTARZ
– Ten wariant będzie dla wielu osób niesprawiedliwy, bo nie ma bezpośredniego związku pomiędzy ilością wytworzonych odpadów, a powierzchnią nieruchomości – mówi dyr. Dorota Brzozowska.

WARIANT 4


PLUSY:
– możliwość wsparcia się analizą aktualnych umów;
– metoda czytelna i zrozumiała dla mieszkańca;
– ograniczona ilość korekt.
MINUSY:
– brak definicji gospodarstwa domowego;
– metoda nie zapewnia wyliczenia opłaty proporcjonalnej do ilości wytworzonych odpadów;
– wątpliwości konstytucyjne.
KOMENTARZ
– Ten wariant jest obecnie przez nas najmniej brany pod uwagę. Jego przyjęcie oznaczałoby, że gospodarstwo jednoosobowe zapłaci tyle samo co dwu lub więcej osobowe pomimo wytworzenia mniejszej ilości odpadów – mówi dyr. Grabiec.

No to ile zapłacimy?


Bez względu, który z wariantów radni wybiorą (prawdopodobnie w październiku lub listopadzie), po nowemu za śmieci zapłacimy od połowy przyszłego roku. To niby sporo czasu, ale wciąż nie wiadomo jak poradzić sobie z innymi problemami. Np. kto ma kupić pojemniki dla mieszkańców na segregację śmieci. Na pewno nie gmina, bo ustawa jej tego zakazała.

– Co najwyżej gmina może w przetargu uwzględnić warunek dostarczenia do nieruchomości odpowiednich pojemników na koszt właściciela nieruchomości – tłumaczą urzędnicy.

A czy po tej rewolucji opłaty za śmieci nam wzrosną?

– Na pewno nie zmaleją – odpowiada dyr. Grabiec. Na obniżki szansę mają ci, którzy zaczną segregować odpady do odrębnych pojemników.

Dla właścicieli domków jednorodzinnych może nie być z tym problemu. Ale co z lokatorami w blokach z wewnętrznymi zsypami? Nie wiadomo.

Kosztowana administracja


Nowy system pochłonie ok. 70 mln zł co roku. Bo trzeba będzie zatrudnić nowych urzędników do obsługi systemu. Właściciele nieruchomości będą musieli dostarczyć co roku 40 tys. deklaracji.

Jeśli opłaty za śmieci będą naliczane co miesiąc, urzędnicy będą musieli wydać 240 tysięcy decyzji.

Po co więc ta rewolucja?

Krótko mówić, aby w miastach było czyściej i, aby coraz mniejsza ilość odpadów biodegradawalnych zalegała na składowiskach.

Na pocieszenie (raczej marne) możemy napisać, że z podobnymi problemami muszą się zmierzyć wszystkie gminy w Polsce. I żadna jeszcze nie znalazła najlepszego rozwiązania.

W ostatnich dniach pojawił się pomysł, aby kontrowersyjną ustawę posłowie zmienili. Nie wiadomo czy coś z tego wyjdzie.

(Mariusz Parkitny/"Głos Szczeciński")

LINK: http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/szczecin/rewolucja-w-oplatach-za-smieci-dosiegnie-kazdej-ro,1,5242210,region-wiadomosc.html
------------------------------------------------------------------------
I NAS TEŻ TO CZEKA...........
W Międzyzdrojach za śmieci płaci około 50%z tych co śmieci produkują, w przypadku gdyby weszłaby taka opłata (stała) - czyli każdy by płacił opłatę bez względu ile śmieci wyprodukuje POWINNA ONA BYĆ NIŻSZA OD OBECNEJ !!!!! Dochodzi u nas problem sezonu więc logicznym wydaje się rozwiązanie przy pomocy zużycia wody, lub powierzchni użytkowej nieruchomości, lub kombinacji obydwóch tych czynników. Obliczenie jest proste czyli ilość śmieci ogólna podzielona przez w/w wymienione czynniki. Skoro obecna opłata jest wynikiem takiego rachunku minus 50% niepłacących to przy 100% płacących powinna ona być niższa.
Jak podejdą do tego zagadnienia zarządzający gminą?????
OBAWIAM SIĘ ŻE NIESTETY KOSZT ŚMIECI WZROŚNIE! Bo oczywiście trzeba będzie na przykład powołać kolejne osoby do liczenia i obsługi tego tematu z którym przy pomocy komputera poradziłby sobie każdy średnio rozgarnięty gimnazjalista.

UWAŻAM ŻE TEN PROBLEM POWINIEN BYĆ PODDANY PUBLICZNEJ DYSKUSJI MAMY DO TEGO DOBRE MIEJSCE - TO WŁAŚNIE FORUM.
W jaki sposób w gminie Międzyzdroje powinny być naliczane opłaty stałe za śmieci?
Jak rozwiązać problem sezonu i chociażby tych, którzy wynajmują na dziko (np. apartamentów)?

.
_________________
Najniżej upadło społeczeństwo, które w milczeniu słucha, jak jawni dranie prawią mu kazania o moralności.
(Marie von Ebner-Eschenbach)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
CESAR
Guru
Guru


Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 797
Skąd: M-JE I SUISSE

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2012 12:52 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Burmistrz Wolina, postanowił zapytać mieszkańców o to w jaki sposób powinny być naliczane opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Ankieta jest związana ze zmianami, jakie wprowadziła ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw, która weszła w życie 1 stycznia 2012 r. Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, całkowicie zmienia system zarządzania odpadami komunalnymi w Polsce. Ustawa przenosi obowiązek wyboru firm zajmujących się odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów z właścicieli nieruchomości na gminy. Ustawodawca uzasadnił wprowadzenie nowelizacji potrzebą usprawnienia systemu zbierania, segregowania i przetwarzania odpadów komunalnych, do poziomu pozwalającego spełnić wymogi unijne.

Obecnie w gminie Wolin prowadzone są prace nad projektem nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, który zacznie funkcjonować najpóźniej od 1 lipca 2013 r. Po wdrożeniu nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości nie będzie zawierał umowy z przedsiębiorcą odbierającym odpady z jego nieruchomości (jak to miało miejsce dotychczas). Obowiązek ten spocznie na gminie, która będzie również pobierała od mieszkańców opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Środki z tych opłat będą przeznaczone na finansowanie funkcjonowania całego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

Przed wdrożeniem systemu każda gmina musi dokładnie oszacować koszty jego funkcjonowania. Podstawą naliczenia opłaty będzie deklaracja składana przez właściciela nieruchomości. Wysokość stawki oraz sposób jej obliczania zostanie przyjęty uchwałą Rady Miejskiej. Spośród wskazanych poniżej metod ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi musi być wybrana tylko jedna. Jej wybór stanowi istotny element wdrożenia nowego systemu gospodarowania odpadami, ma również pomóc sprawiedliwie naliczać opłaty. Każda z określonych metod ma swoje wady i zalety.

Znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach określa cztery metody ustalania tej opłaty. I tak opłata ta może być naliczana od : liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość, ilości zużytej wody na danej nieruchomości, powierzchni lokalu mieszkalnego, może również zostać określona jedna stawka opłaty dla gospodarstwa domowego.

- Wykonując obowiązek wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami doskonale zdaję sobie sprawę, że jego skutki dotyczyć będą nas wszystkich. Bardzo ważne zatem znaczenie, będzie miała dla nas, opinia Państwa w tej sprawie, dlatego też przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze jednej z w/m metod, pragnę stworzyć możliwość wypowiedzenia się w tym zakresie wszystkim mieszkańcom naszej gminy. W tym celu przygotowana została specjalna ankieta – stwierdza burmistrz Eugeniusz Jasiewicz w piśmie skierowanym do mieszkańców – Poprzez wypełnienie ANKIETY będziecie Państwo mogli wskazać w niej sposób proponowanego naliczania przyszłych opłat, który według Was będzie najlepszy i najsprawiedliwszy. Chciałbym, abyście mieli Państwo istotny wpływ na proponowane rozwiązania. Gorąco zachęcam Państwa do wzięcia udziału w sondażu.






Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi powinna być naliczana od ?

Liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość
Ilości zużywanej wody w danej nieruchomości
Powierzchni lokalu mieszkalnego
Gospodarstwa domowego – jedna stawka dla wszystkich mieszkańców


------------------------ interesujaca ANKIETA .......................................
.....znam takich mieszkancow Gminy Miedzyzdroje , ktorzy myja sie raz na tydzien a kapia raz na miesiac ..... wprawdzie to szokujace ale prawdziwe , zuzycie mydla , pasty do zebow , srodkow czyszczacych jest znikome w porownaniu z innymi krajami Unii Europejskiej
-- wiec zuzycie "wody" byloby bledne w wyliczeniu oplaty smieciowej.
Jestem za "liczba mieszkancow zamieszkujacych dana nieruchomosc".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arlek
Guru
Guru


Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 891
Skąd: m-je i okolice

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2012 12:59 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

CESAR napisał:
Jestem za "liczba mieszkancow zamieszkujacych dana nieruchomosc".

W takim przypadku wspólnie płacić będziemy za wszystkich niezgłoszonych wczasowiczów, za wszystkie sezonowe punkty gastronomiczne itd.
_________________
Najniżej upadło społeczeństwo, które w milczeniu słucha, jak jawni dranie prawią mu kazania o moralności.
(Marie von Ebner-Eschenbach)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
CESAR
Guru
Guru


Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 797
Skąd: M-JE I SUISSE

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2012 10:43 am    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie ---- wszyscy "wczasowicze" , wszystkie sezonowe punkty gastronomiczne jak rowniez wszyscy wlasciciele rezydencji wakacyjnych
musza byc zarejestrowani i miec stosowne POZWOLENIA wydane przez Urzad Miejski na zadeklarowane dzialalnosci .
Obowiazuje meldunek staly i czasowy --- niezapominajmy !.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arlek
Guru
Guru


Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 891
Skąd: m-je i okolice

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2012 12:15 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

A co z tymi, którzy wynajmują na dziko? A jest ich sporo. Miedzy innymi większość apartamentów. Obecnie nie ma możliwości żeby ich "przymusić" do rejestracji. Generalnie chodzi o to że w przypadku liczenia kosztów śmieci tylko z tych co są "zarejestrowani" pozostała część kosztów (z tych niezarejestrowanych) rozłoży się na mieszkańców. Osobiście nie mam ochoty płacić więcej za śmieci dlatego że ktoś ma wczasowiczów na dziko! Jedynym możliwym do policzenia jest zużycie wody. A jak wiadomo wczasowicz stojąc pod prysznicem się nie ogranicza.
Należy uważnie obserwować jak będą za przyjęciem sposobu liczenia za śmieci lobbować poszczególni radni, gdyż ci z nich, którzy wynajmują będą próbowali obarczyć kosztami zwykłych obywateli.
_________________
Najniżej upadło społeczeństwo, które w milczeniu słucha, jak jawni dranie prawią mu kazania o moralności.
(Marie von Ebner-Eschenbach)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ziggy
Guru
Guru


Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 490
Skąd: Z dala od grajdołka

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2012 1:28 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jaki jest stan obecny ?
Śmietniki przydomowe przypominające twierdze (żeby cudze śmieci do nich nie trafiły), śmieci z gospodarstw domowych wyrzucane do publicznych pojemników (np. na promenadzie, na przystankach autobusowych), „dzikie” wysypiska śmieci w lasach.
To są uboczne skutki obciążenia kosztami wywozu śmieci mieszkańców i administratorów posesji. Część z nich po prostu chce jak najmniej płacić za wywóz śmieci.
Ma rację arlek, że jakikolwiek wariant obciążania mieszkańców kosztami wywózki będzie niedobry. Bo albo zbyt kosztowny, albo uderzający niekoniecznie w największych „producentów” śmieci, albo prowadzący do tworzenia się śmieciowego „podziemia”.
Wszystkie pomysły na obliczanie opłat za wywózkę śmieci mają zwiększyć wpływy, a przynajmniej znacznie zmniejszyć wydatki z gminnych budżetów. Koszty te zostałyby przerzucone na płacących za wywóz śmieci. A czym nowocześniejszy będzie sprzęt i sposoby utylizacji, tym wyższe będą koszty, a w ślad za nimi i opłaty.

Opowiadałem się już na tym forum za przerzuceniem całości kosztów wywózki śmieci na budżet gminy. Pozwoliłoby to na unikanie patologii, o których pisałem na początku tego postu. Mam jednak świadomość, że moja propozycja nie znajdzie poparcia. Po pierwsze dlatego, że jej realizacja obciążałaby budżet gminy, po drugie dlatego, że w dłuższej perspektywie nieuchronnie prowadziłaby do wzrostu podatków.

Jeszcze jedno: znając osobiście niektórych międzyzdrojskich kwaterodawców, a konkretnie ich chciwość, bałbym się wiązania kosztów wywozu śmieci ze zużyciem wody. Mogłoby się nagle okazać, że w niektórych domach przez większą część doby nie będzie wody. Bo jakiś krasnoludek ją zakręci.
_________________
Ziggy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arlek
Guru
Guru


Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 891
Skąd: m-je i okolice

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2012 9:58 am    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ziggy napisał:
Opowiadałem się już na tym forum za przerzuceniem całości kosztów wywózki śmieci na budżet gminy.

Tak właśnie będzie, wszystkie śmieci z terenu gminy będą jej własnością i ti gmina będzie musiała zająć się ich WYWÓZKĄ i UTYLIZACJĄ.
W tym celu powołano już kilka lat temu Celowy Związek Gmin RXXI z wysypiskiem sortownią i utylizacją w miejscowości Słajsino 21 gmin daje pieniądze na uruchomienie tego miejsca. O problemach jakie tam są napiszę kiedy indziej, dodam tylko że gmina Międzyzdroje przekazała pieniądze na ten cal pozyskane z kredytu. Na razie Słajsino nie działa. Dodatkowo w przypadku braku odpowiedniego sortowania i utylizacji śmieci przez gminę płaci ona KARĘ (chyba obecnie jest to 150 zł za tonę) oczywiście koszty te są doliczane każdemu kto płaci. Obecnie w mieście nie ma nawet pojemników do sortowania, były ale znikły........

Co do kwaterodawców, którzy będą przykręcać wodę to już obecnie są tacy.....
Wczasowicz tak potraktowany więcej już do takiej kwatery nie przyjedzie.
_________________
Najniżej upadło społeczeństwo, które w milczeniu słucha, jak jawni dranie prawią mu kazania o moralności.
(Marie von Ebner-Eschenbach)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
CESAR
Guru
Guru


Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 797
Skąd: M-JE I SUISSE

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2012 9:36 am    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Kazda z "tych" 4-rech propozycji ma wady i zalety ..... i optymalnie znalesc "zloty srodek" w praktyce wyliczenia jest trudno ze wzgledu
na poszczegolne lobby srodowiskowe w Gminie.
Jestem jednak za praktycznym, zrozumialym i prostym
"prawem wyliczenia" przez Gmine w obowiazkowej dyscyplinie budzetowej Gminy , i takie decyzje sa do podjecia przez
kompetentnych GMINNYCH DECYDENTOW. Odwagi DECYDENCI !!!.
Sadze , ze Burmistrz i Rada Miasta podejma wywazona decyzje dla dobra mieszkancow.
Dzisiaj placimy za wielkosc pojemnikow kupionych na gospodarstwo domowe , przewaznie - pojemnik 120-140 litrow , ktory jest regularnie oprozniany raz tygodniowo przez ZOS , Remondis czy Koros.
Nowe "prawo gminne" dla wyeliminowania wszystkich dzikich i pasernych wczasowiczow musi byc ustanowione jak najszybciej.
Jedna z bardzo waznych regulacji unijnych jest segregacja smieci w Gminie , ktora znaczaco sie przyczynia do czystosci i higieny miast i wsi.
Czystosc to dyscyplina - kazdego z NAS ... a globalnie poprawa zdrowia.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sołtys Kierdziołek
Guru
Guru


Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 278
Skąd: Chlarpkowice Wielkie chata za rogatkami

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 8:53 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Panie Cesar, czy gmina zrobiła inspekcje ile domostw nie płaci?
Widuje w miejskich śmietnikach obierki , nie lepiej założyć miejskie kompostowniki na odpady zielone i koniecznie bułki, bo pieko takie paskudne, że w sezonie pół koszy to bułki.
Wink
Panie, jestem za segregacjo śmieci,dlaczego ni mo projektu gminy na ten temat?Pierw projekt a potem wycena prywatnych koszy na śmieci.Jeśli będziem segregować śmieci, mniej ton pójdzie na wysypisko, bydzie taniej.
Smile
Na rodzine w bloku 120l pojemnika, zobaczymy jak bedo kwiczeć gdy zapłaco 38-40zł za miesiąc.No bo czym różni się 4 osobowa rodzinka z bloku od mieszkajoncej w domku?
No tak... ni mo kompostownika na zielone i bułki, które lądujo w miejskim śmietniku.
Po za tym, rodzina z małym dzieciakiem to plastiki pampersy o 29% zwiększyć opłaty ale jak udowodnio,że majo tetrowe pieluchy i je pioro, to mniej mogo płacić.
Jak policzo śmieci od zużycia wody do tetrowych pieluch to migiem oddadzo dzieciaka na państwowy wikt i opierunek.
Jak nie kijem to go pałką.Tu ekologicznie się chyba nie opłaca.
Prać raz na kwartał,myć sie raz w sobote, to co innego wymyślo, a nas wszy i pchły zjedzo z oszczędności.Jeden myje sie minimum 2 x dziennie inny palcem i kroplo wody oczy przetrze i gotów.
ten niedomyty, daje więcej śmieci, kupuje co raz to nowe ciuchy i nie pierze, wyrzuca a tona śmieci , ni mo Salomona do tego sądu.

Jak tak rozebrać nasze życie jak włos na 4 to jeszcze ciekawych przypadków by się znalazło. Mom sKs, zapomniołem kilka.Przypomne sobie to opowiem.
Już wiem, przypomniał mi się młoteczek do zabijania insektów we włosach.Po co się myć, łup gada młoteckiem to dobra staro jak widać metoda retro.
_________________
sołtys Kierdziołek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arlek
Guru
Guru


Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 891
Skąd: m-je i okolice

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 9:06 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

sołtys Kierdziołek napisał:
Jak tak rozebrać nasze życie jak włos na 4 to jeszcze ciekawych przypadków by się znalazło.

I O TO TEŻ CHODZI, ŻEBY "WYDOIĆ Z LUDZI ILE SIĘ DA!

Zauważcie że w Wolinie burmistrz wyszedł chociaż z tematem do ludzi, czyli poinformował i ludzie mogą się wypowiedzieć co o tym sądzą, i jakie naliczanie jest w ich opinii najkorzystniejsze.
_________________
Najniżej upadło społeczeństwo, które w milczeniu słucha, jak jawni dranie prawią mu kazania o moralności.
(Marie von Ebner-Eschenbach)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sołtys Kierdziołek
Guru
Guru


Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 278
Skąd: Chlarpkowice Wielkie chata za rogatkami

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 9:09 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

My musim na przykładach pokazywać idiotycne przepisy sejmowe, zza buirka i gazety kolorowej. Nacytali się i teroz płodzo p'osły.
Jak to pokażem tyn idiotyzm do kwadrata, to nasze władze odeślo te bzdury do rewitalizacji.
he he he a ni mo innej opcji, np ważenie śmieci i mierzenie na wadze przy przyjęciu do magazynu przed wysyłko na śmietnisko z kontrolo ile gumy wywalam?
_________________
sołtys Kierdziołek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
tabula1
"Stary Chuligan"



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 271

PostWysłany: Sro Wrz 19, 2012 5:32 am    Temat postu: smieci Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ważenie śmieci przy obecnej technice jest proste.Śmieci powinny byc wazone przy odbiorze od waściciela i za tą ilość by płacił.Ale to jest za proste i napewno niewykonalne.T.B.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arlek
Guru
Guru


Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 891
Skąd: m-je i okolice

PostWysłany: Pią Wrz 21, 2012 7:38 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Takie rozwiązanie byłoby (ważenie przy odbiorze) najlepsze. tylko co wtedy ze śmieciami podrzucanymi w np. koszach na ulicy? I znowu byłaby sytuacja w której koszty byłyby wyższe niż realne.
W/g mnie to jedynym logicznym rozwiązaniem jest zużycie wody.
To że ktoś się nie myje i zużywa mało wody jest nikłym argumentem gdyż są to jednostki. U nas problemem jest sezon i ogromna ilość ludzi w lato co przekłada sie na ilość śmieci. Wczasowicz płacąc (słono) na pokój nie ogranicza się pod prysznicem - to jest ogólnie wiadome. Będzie oczywiście opór co do takiego naliczania ze strony branży turystycznej bo to oni głównie będą mieli drożej. Zobaczymy jaka będzie uchwała RM. Do tego jeszcze dochodzi wybór firmy także przez UM.
_________________
Najniżej upadło społeczeństwo, które w milczeniu słucha, jak jawni dranie prawią mu kazania o moralności.
(Marie von Ebner-Eschenbach)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Miriam
MISTRZ
MISTRZ


Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 3119
Skąd: nie z tej ziemi

PostWysłany: Sob Wrz 22, 2012 3:23 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Ok Arek,piszesz,zużycie wody.
Zakładam,że wszyscy myją się.Najwięcej wody zużywamy na mycie naczyń.
Jeśli kupię naczynia jednorazowe, nie będę ich myć tylko wyrzucać do śmietnika.Mój licznik nie wykaże nadmiernego zużycia wody a mój śmietnik będzie przepełniony.Nie będę tyle płacić... bo mój licznik wody nieznacznie wykazał zużycie -tyle co do kąpieli i zużycie w toalecie.
Mam jedno ale, należałoby wówczas zweryfikować opłaty za zużycie wody w toaletach, osobne liczniki?opłaty za ścieki już ponosimy znaczne.Dwa razy obciążać ?
Nie ma złotego środka na rozwiązanie tego problemu opłat jak objętość, ponieważ wg chyba objętości przyjmowane są śmieci na składowiska.
Na śmieciach nikt nie powinien zarabiać/bilans powinien być na lekki plus na opłacenie służb porządkowych/ a idea polega na tym,byśmy nie utonęli we własnych śmieciach.
Moim zdaniem ekologicznych opakowań powinno się wymagać już na etapie produkcji. Zamiast plastikowych mini buteleczek , pojemniczków jednorazowego użycia ,kubeczków na jogurt , deserki mini czy śmietanę , mleko - powrócić do szklanych ekologicznych opakowań z kaucją.
Recykling i segregacja śmieci to najważniejsza sprawa a także wymuszenie by przy każdym bloku, domu był kompostownik.
Tylko jak zmusić ludzi by na etapie tworzenia śmieci segregowali w domu, kuchni i wynosili do odpowiednich pojemników?Jak nie ceną?
Za śmieci z których nie można już nic odzyskać powinniśmy płacić. Nie jak za zboże a tak by pokryć koszty obsługi służb i składowania.

Zaznaczam,że przy segregacji plastikowych opakowań zużywa się więcej wody do ich umycia by składowane nie śmierdziały, nie pleśniały, nie rozwijało się w nich robactwo.
Masz inny pomysł? Nie myć tych plastików po jogurcie , serkach, śmietanie...?
Nie prać ubrań tylko je wyrzucać?
_________________
Gdyby wszyscy ciągnęli w jedną stronę, świat przewróciłby się do góry nogami.WoOt?
Miriam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arlek
Guru
Guru


Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 891
Skąd: m-je i okolice

PostWysłany: Sob Wrz 22, 2012 3:58 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Miriam napisał:
Jeśli kupię naczynia jednorazowe, nie będę ich myć tylko wyrzucać do śmietnika.Mój licznik nie wykaże nadmiernego zużycia wody a mój śmietnik będzie przepełniony.

Życzę smacznego na plastiku....szczególnie przy niedzielnym obiedzie....za potrzebą też można chodzić do lasu.....wodę można kupować w butelkach...

Żeby zaoszczędzić na śmieciach w przypadku naliczania za zużycie wody wcale nie potrzeba wymyślać extremalnych sposobów wystarczy np. zgapić sposób usuwania odpadków (organicznych) przy pomocy młynka w zlewie kuchennym - tak robią amerykanie.

Fakt że segregacja powinna być, tak jest w innych krajach i to wymusza na nas UE. W Międzyzdrojach wyglądało to tak że posegregowane były potem wysypywane razem.

Nie mam innego pomysłu jak rozwiązać problem naliczania za śmieci (opłata stała) tak żeby był sprawiedliwy - jak naliczanie według zużycia wody. Tym bardziej że nie spowoduje on powstania dodatkowej biurokracji bo zliczyć ile kto zużył wody może ZWiK.

P.S. Nie chodzi o to że akurat będę bronił tylko tego sposobu naliczania (mi wydaje się że jest on najbardziej sensowny) ale o to żeby każdy przedstawił swoja propozycję.
_________________
Najniżej upadło społeczeństwo, które w milczeniu słucha, jak jawni dranie prawią mu kazania o moralności.
(Marie von Ebner-Eschenbach)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Międzyzdroje Strona Główna -> NASZE MIĘDZYZDROJE Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 1 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Copyright by mje.pl © 2004-2007